Pogosta tehnična vprašanja

Pogoste težave in rešitve pri uporabi podpisne komponente Proxsign v operacijskem
sistemu Windows
Na tej strani je v obliki vprašanj in odgovorov opisano nekaj najpogostejših težav, ki se pojavljajo pri
uporabi podpisne komponente Proxsign v operacijskem sistemu Windows. Opisane so težave po
vrstnem redu, kot lahko nastopajo: najprej pri namestitvi, nato pri dostopu do strani, ki zahteva
podpisno komponento in nazadnje napake pri izdelavi podpisa.

Iz neznanega vzroka se včasih dve potrdili, ki sta potrebni za komunikacijo med brskalnikom in podpisno komponento, ne zapišeta avtomatsko ob namestitvi komponente. Datoteki s potrdiloma sta SETCCEservicesrootCA.crt(korensko potrdilo) in SETCCEproXSignintermediateCA.crt (vmesno potrdilo) in ju morate namestiti v sistemsko shrambo na svojem računalniku. Posamezno datoteko namestite najlaže tako, da jo shranite, odprete mapo, kamor ste jo shranili, kliknete ikono ali ime datoteke z desnim gumbom miške in v meniju, ki se pojavi, izberete 'Namesti potrdilo'.

Nato potrjujete ponujene korake. Pri koraku, kjer je treba določiti shrambo potrdil, izberete drugo možnost, da omogočite gumb Prebrskaj, ki ga nato kliknete in v seznamu izberete pravilno shrambo. Za prvo potrdilo (ki ima v imenu niz 'root') morate izbrati 'Zaupanja vredni overitelji korenskih potrdil', medtem ko pri drugem potrdilu (ki ima v imenu niz 'intermediate') izberete 'Vmesni overitelji potrdil'.



V sistemski shrambi lahko preverite, da sta potrdili res vpisani. Sistemsko shrambo lahko odprete preko
• Internet Explorerja (meni -> Orodja -> Internetne možnosti -> zavihek Vsebina -> gumb Potrdila)
• brskalnika Chrome (nastavitve -> dodatne nastavitve -> gumb Upravljanje potrdil)
V seznamih pod zavihkoma 'Zaupanja vredni overitelji...' in 'Vmesni overitelji...' se morata zdaj nahajati potrdili 'SETCCE...':



Podpisno komponento zaženete s klikom na ikono SETCCE proXSign, ki jo najdete v startnem meniju oziroma na namizju:



Pojaviti se mora okno komponente, ki vsebuje seznam vaših osebnih potrdil.



Najprej preverite, da je podpisna komponenta zagnana. Na robu namizja desno spodaj med ikonami (včasih so skrite in jih odprete s klikom na trikotno puščico), ki prikazujejo delujoče procese, se mora nahajati zelena ikona, ki ob prehodu miške izpiše 'SETCCE proXSign'.


Če to ikono kliknete, se mora prikazati okno podpisne komponente, podobno naslednji sliki:

Če takšne ikone ne najdete na robu namizja desno spodaj, morate poiskati ikono za zagon 'SETCCE proXSign' v startnem meniju ali na namizju in jo zagnati.
Če je gumb 'Podpiši' še vedno onemogočen, preberite odgovor k naslednjemu vprašanju.



V tem primeru ne deluje komunikacija med brskalnikom in podpisno komponento. Na tem mestu je nemogoče našteti vse podrobnosti, kaj bi lahko bilo narobe in podati natančna navodila za končnega uporabnika. Nekaj navodil in namigov je navedenih spodaj, vendar priporočamo, da se (predvsem pri zadnjih dveh alinejah spodaj) obrnete na vzdrževalca vašega računalnika in sistema. Lahko se obrnete tudi na vzdrževalce aplikacije, v kateri vam podpis noče delovati, ali na klicni center SNT, vendar bo tam reševanje bolj vprašljivo in dolgotrajnejše, ker ne moremo poznati vseh podrobnosti nastavitev vašega sistema.

Za nedelujočo komunikacijo med brskalnikom in podpisno komponento Proxsign je možnih več razlogov:
• Komunikacijo preprečujejo varnostne nastavitve brskalnika. V brskalniku Internet Explorer lahko dodate naslov aplikacije, ki zahteva podpisovanje, med 'Zaupanja vredna mesta' v meni -> Orodja -> Internetne možnosti -> zavihek Varnost. Tam kliknete gumb 'Mesta', v polje '...področje' vpišete naslov aplikacije (npr. http://m4.zpiz.si, https://m4.zpiz.si itd.) in ga z gumbom 'Dodaj' vpišete v seznam 'Spletna mesta' tam spodaj.
• Če iz brskalnika do spleta dostopate preko posrednika (proxy), morate med izjeme vpisati naslov 'localhost'. V sistemskih nastavitvah (brskalniki IE, Chrome, Firefox, Opera, Safari, Edge) je dovolj kljukica pri 'Pri lokalnih naslovih zaobidi...'.
• Če podpisujete iz Internet Explorerja, ne smete imeti vklopljenega 'združljivostnega pogleda'. Z menijem Orodja/'Nastavitve združljivostnega pogleda' odprite okno za nastavljanje. Tam pri 'Prikaži intranetna mesta v združljivostnem pogledu' ne sme biti kljukice. Prav tako naslov ali domena vaše aplikacije ne sme biti v seznamu 'Spletna mesta...'.
• Komunikacijo preprečuje Požarni zid. Privzete nastavitve Požarnega zidu komunikacijo s podpisno komponento dovoljujejo. Če so nastavitve spremenjene, morate poskrbeti, da program 'C:\Program Files (x86)\SETCCE\proXSign\bin\proxsign.exe' sprejema povezavo HTTPS na vsaj enem od štirih portov, ki so navedeni v uporabniških navodilih.
• Komunikacijo lahko preprečuje antivirusni program.

Če podpisujete iz Internet Explorerja, ne smete vklopiti 'združljivostnega pogleda'. Z menijem Orodja/'Nastavitve združljivostnega pogleda' odprite okno za nastavljanje. Tam pri 'Prikaži intranetna mesta v združljivostnem pogledu' ne sme biti kljukice. Prav tako naslov ali domena vaše aplikacije ne sme biti v seznamu 'Spletna mesta...'.
Nekatere aplikacije ne podpirajo starejših brskalnikov (Internet Explorer 7, 8, 9).



Najbolj pogost razlog za napako -3, še posebej pri uporabnikih Firefoxa, je v tem, da uporabnik nima svojega osebnega potrdila, s katerim podpisuje, v sistemski shrambi. Proxsign zahteva, da je to potrdilo nameščeno v sistemski shrambi oziroma shrambi, ki jo privzeto uporablja večina brskalnikov.


Napaka -22 pomeni, da v sistemski shrambi potrdil nimate potrdila izdajatelja vašega osebnega potrdila, s katerim podpisujete. Večina slovenskih izdajateljev je vključena v sistemsko shrambo kot del namestitve Windows, zato je ta napaka precej neobičajna.


Težavo lahko javite na kontaktni center SNT Slovenija (M4.podpora@zpiz.si).

Težavo opišite čim podrobneje. Tudi, če boste za to porabili nekaj več časa, bo problem rešen hitreje, ker vas ne bo treba spraševati po dodatnih informacijah. V vašem poročilu o težavi povejte oziroma priložite:

• Kateri brskalnik (verzijo) uporabljate in katero verzijo operacijskega sistema Windows?
• Katero verzijo podpisne komponente imate nameščeno (če vam jo je uspelo namestiti in zagnati)?
• Kdo je izdajatelj vašega osebnega potrdila, s katerim podpisujete?
• Ali se vaše potrdilo nahaja v shrambi brskalnika ali na pametni kartici?
• sliko zaslona (ali več slik), ki prikazuje težavo,
• datoteko s sledjo izvajanja (log) komponente proxsign, ki jo dobite v mapi (Windows XP) %UserProfile%\Applicaton Data\SETCCE\proXSign\logs (Windows 7,8,10) %UserProfile%\AppData\Roaming\SETCCE\proXSign\logs To mapo odprete tako, da v Raziskovalcu vpišete gornjo pot, npr.:



• v primeru, da ne deluje komunikacija med brskalnikom in podpisno komponento, bomo skoraj zagotovo potrebovali tudi izpis konzolnega okna z napakami iz JavaScripta v brskalniku, kjer prihaja do problema.
    o V Internet Explorerju dobite konzolno okno s tipko F12 in klikom na zavihek 'Konzola'. Vsebino konzolnega okna lahko posnamete z desnim gumbom in 'Kopiraj vse'.
    o V Firefoxu dobite konzolno okno s tipko Ctrl-Shift-K. Vsebino konzolnega okna lahko posnamete z desnim gumbom in 'Izberi vse/Kopiraj'.
    o V Chrome dobite konzolno okno s tipko F12 ali Ctrl-Shift-J. Vsebino konzolnega okna lahko shranite z desnim gumbom in 'Shrani kot'. Ko odprete konzolno okno in preden posnamete vsebino okna, morate (ponovno) naložiti stran, ki vam nagaja, da se v oknu izpišejo morebitne napake. Posneto vsebino lahko prilepite s 'Prilepi' direktno v besedilo.